Blog

  • Co musisz wiedzieć o wtryskiwaczach diesla?

    Wszyscy posiadacze samochodów wyposażonych w jednostki Diesla powinni poznać podstawowe informacje na temat wtryskiwaczy Common Rail, dzięki którym możliwe jest ich skuteczne wykorzystywanie oraz poprawna eksploatacja. Ważna jest także wiedza w zakresie najistotniejszych korzyści, jakie wiążą się z ich wykorzystywaniem, ale także żywotności, na jaką można liczyć.

    Podstawowe elementy budowy i zasada działania

    Sprzyjającą okolicznością z pewnością jest znajomość najważniejszych części, z których zbudowane są wtryskiwacze Diesla. Kluczowym elementem ich budowy jest rozpylacz, którego zadaniem jest rozpylenie odpowiedniej dawki paliwa. On z kolei dzieli się na dwie kolejne części, do których należy obudowa, w której stworzone zostały otwory, przez które przepływa paliwo. Za regulację poziomu paliwa odpowiada z kolei iglica. Impuls elektryczny sprawia, że we wtryskiwaczu Common Rail zostaje uwolnione paliwo z pomocą iglicy. Jest ono z dużą prędkością kierowane do cylindrów, do których trafia w sposób bezpośredni.

    Najważniejsze zalety

    Korzyści, które niesie za sobą wykorzystywanie wtryskiwaczy typu Common Rail jest bardzo wiele, a można wśród nich wskazać chociażby lepsze spalanie paliwa oraz mniejszą emisję spalin do atmosfery niż było to możliwe w starszych generacjach układów wtryskowych. Ich działania wiążą się również ze stosunkowo cichym działaniem, co jest również istotne pod względem aktualnego dążenia do maksymalnego ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Jest to jednak warunkowane użytkowaniem dobrego paliwa, które pozwala uzyskiwać takie efekty.

    Żywotność wtryskiwaczy Diesla

    Wytrzymałość tych elementów jednostki napędowej samochodu jest zależna od wielu czynników, jednak można zakładać, że są one w stanie wytrzymać nawet 300 tysięcy kilometrów, a nawet większy dystans. Wszystko zależy jednak od eksploatacji pojazdu, w tym przede wszystkim jakości używanego paliwa, ale także regularnie wykonywanych wymian elementów eksploatacyjnych czy badania jego stanu technicznego.